Elke vraag verdient een antwoord

We snappen dat u misschien nog vragen heeft. Niet elke dag krijgt u de kans aangeboden uw zorg weer in eigen handen te nemen. Kijk of uw vraag hieronder misschien beantwoord wordt.

Wie is Elke?

Elke is de digitale zorg-assistente van uw apotheek binnen Zorgplatform Nederland.

In Zorgplatform Nederland (ZpN) werken sinds 2018 drie partners samen om de rol van zelfstandige apotheken te versterken: Coöperatie Zelfstandige Apotheken Nederland (CoZAN), Hulpmiddelbezorgd.nl en Nafinco. Zij worden verbonden en ondersteund door digitale ‘zorg-assistente’ Elke.

Welke hulpmiddelen kan ik bestellen?

Elke kan u op dit moment ondersteunen met Incontinentiemateriaal, Katheters en Urinezakken, Verbandmiddelen en Compressie. Binnenkort komt hier ook Diabetes testmateriaal en Medische voeding bij.

Hoe werkt Elke met mijn apotheek samen?

Elke is de digitale zorg-assistente van uw apotheek op het gebied van hulpmiddelen. Elke kan u op dit moment ondersteunen met Incontinentiemateriaal, Katheters en Urinezakken, Verbandmiddelen en Compressie. Binnenkort komt hier ook Diabetes testmateriaal en Medische voeding bij.

Doet mijn apotheek mee?

Niet elke apotheek is bij Zorgplatform Nederland aangesloten. Op deze pagina vindt u alle deelnemende apotheken. Wilt u toch gebruik maken van Elke? Informeer dan bij uw apotheek over de mogelijkheden.

Kost Elke geld?

Nee. Elke is een gratis dienst die uw apotheek aanbiedt. U betaalt nergens voor. Zélfs niet voor het bezorgen van uw hulpmiddelen aan huis.

Waarom is er een online intake?

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, moeten we weten wat u precies aan hulpmiddelen nodig heeft. Op deze manier kunnen we u van de juiste producten voor uw specifieke probleem voorzien binnen de kosten die uw zorgverzekering hiervoor dekt.

Wat als ik niet alle vragen van de intake kan beantwoorden?

Probeer bij elke vraag het meest passende antwoord te kiezen. U wordt na de online intake sowieso teruggebeld door onze verpleegkundige. Dat is in Nederland verplicht. Bespreek eventuele twijfels met haar.

Hoe kan ik Elke bereiken?

Bij vragen over uw bestelling kunt u het beste contact opnemen met uw apotheek. Heeft u toch nog andere vragen? Stuur dan een e-mail naar info@elke.nl.